5 ερωτήσεις με τον Diego Zaccaria, δημιουργικό διευθυντή του Center du Graphisme

ΚελάδημαLinkedIn

Τι κοινό έχουν τα μουσεία, τα αθλήματα και ο σχεδιασμός; Είναι όλοι ηγέτες του πολιτισμού – μας βοηθούν να αναπτύξουμε μια αίσθηση κοινότητας. Diego Zaccaria, ιδρυτής και δημιουργικός διευθυντής Γραφικό κέντρο στη Γαλλία είναι βαθιά γοητευμένος από την αλληλεπίδραση και των τριών. Και αυτή η γοητεία εκδηλώνεται μέσω της έκθεσης “L’Art du Sport”, η οποία μέσα από 150 έργα τέχνης διερευνά τη σχέση μεταξύ αθλητισμού, σχεδιασμού και δημιουργικότητας στη σύγχρονη εποχή. Μιλήσαμε με τη Zaccaria σχετικά με την έκθεση, τη μεταβαλλόμενη φύση της αθλητικής βιομηχανίας και τον ρόλο του σχεδιασμού στη στόχευση ενός ανήσυχου κόσμου.

Σε έναν κόσμο όπου είμαστε κατακλυσμένοι από πληροφορίες, ο ανταγωνισμός για το ενδιαφέρον και την προσοχή των ανθρώπων γίνεται ολοένα και μεγαλύτερη πρόκληση. Πώς το κάνει Γραφικό κέντρο για να προσελκύσετε ανθρώπους μέσω της εικαστικής τέχνης;

Αποστολή Γραφικό κέντρο είναι να μελετήσουμε τη σχέση μεταξύ οπτικής επικοινωνίας και κοινωνίας. Με τόσες πολλές διαφορετικές μορφές οπτικής επικοινωνίας, διατηρούμε το πρόγραμμα ανοιχτό για να προσεγγίσουμε ένα ευρύ κοινό. Παρουσιάζουμε γραφίστες με εναλλασσόμενες θεματικές εκθέσεις, οι οποίες σας επιτρέπουν να επισημάνετε σημαντικά καλλιτεχνικά και κοινωνικά κινήματα, όπως ποπ μουσική και σπορ. Προσφέρουμε ένα διαφορετικό πρόγραμμα. ξεδιπλώθηκε στα δύο Μήνας γραφιστικής (“Μήνες γραφιστικής”). Αυτή είναι η διετής εμβληματική μας εκδήλωση, η οποία προσφέρει μια λεπτομερή επισκόπηση των αποτελεσμάτων σχεδιασμού ενός έθνους (έχουμε προηγουμένως καλύψει την Ιαπωνία, την Πολωνία και τη Λατινική Αμερική για να αναφέρουμε μερικές), όπου περίπου δέκα εκθέσεις έχουν διανεμηθεί σε διάφορες πόλεις της μεγάλη πόλη. Περιοχή Γκρενόμπλ.

Δημιουργούμε επίσης πρωτοβουλίες που απευθύνονται σε παιδιά και νέους. Προσφέρουμε εκπαιδευτικούς χώρους καθ ‘όλη τη διάρκεια της έκθεσης, όπως εργαστήρια πρακτικής τέχνης για άτομα που μπορεί να είναι μελλοντικοί σχεδιαστές.

Το “L’Art du Sport” περιέχει 150 έργα που τονίζουν την τελειότητα της αθλητικής οπτικής επικοινωνίας. Ποια ήταν η ιδέα αυτής της έκθεσης;

Ξεκίνησε με την ιδέα ότι ο αθλητισμός είναι ένας τόπος μνήμης για την τέχνη και τη γραφιστική, και ένας τόπος όπου συνδέονται. Έχουμε όλοι στο μυαλό μας αθλητικές και κοινωνικές αναμνήσεις. Ήθελα να συνδυάσω οπτικά έργα που συνδυάζουν πιο αργό ρυθμό τέχνης και άμεση οπτική επικοινωνία. Έτσι, οι αφίσες από το Παγκόσμιο Κύπελλο του 1982 είναι ένα εξαιρετικό παράδειγμα αυτού. Αυτό το Παγκόσμιο Κύπελλο έλαβε χώρα στην Ισπανία λίγο μετά το θάνατο του Φρανσίσκο Φράνκο και μόλις οι ισπανικές κοινότητες ανακτούσαν την αυτονομία τους. Κάθε περιοχή κάλεσε έναν εξαιρετικό καλλιτέχνη να δημιουργήσει μια αφίσα της πόλης τους. Πόλεις όπως η Βαρκελώνη και η Μαδρίτη έστειλαν ένα ισχυρό μήνυμα, συμπεριλαμβανομένων καλλιτεχνών όπως οι Tapies και ο Arroyo, που ήταν πάντα αντι-Φραγκκοί. Αλλού έχουμε αφίσες του Λούντβιχ Γκόλγουιν για τους Χειμερινούς Ολυμπιακούς Αγώνες του 1936 στο Γκάρμις-Παρτενκίρχεν και τους Θερινούς Ολυμπιακούς Αγώνες στο Βερολίνο: (πρόκειται για αφίσες προπαγάνδας για το καθεστώς του Χίτλερ) Αυτά είναι μόνο μερικά παραδείγματα που δείχνουν πώς ο αθλητισμός είναι σίγουρα ένα σημαντικό κοινωνικό φαινόμενο, αλλά παίζει επίσης σημαντικό κοινωνικοοικονομικό και πολιτικό ρόλο στην παγκόσμια ιστορία μας.

Ο σχεδιασμός φαίνεται πιο σημαντικός από ποτέ για να εξασφαλίσει συνέπεια, αξιοπιστία και συνάφεια στον αθλητικό κλάδο. Ποια είναι η γνώμη σας για αυτό;

Ο γραφικός σχεδιασμός είναι αναγκαιότητα στην εποχή της παγκοσμιοποίησης. Είναι ένα πολιτιστικό απόσταγμα μιας κοινωνίας ή μιας ιδιωτικής επιχείρησης σε ένα συγκεκριμένο σημείο της ιστορίας της. Είναι ένα ανοιχτό παράθυρο σε μια διαφορετική κουλτούρα και μας λέει για τη στρατηγική που έχει υιοθετήσει η επιχείρηση, όπως στην περίπτωση της νέας οπτικής ταυτότητας της Γιουβέντους, επανεξετάζοντας τις περίφημες κάθετες ασπρόμαυρες ρίγες από το παλιό λογότυπο και πλεκτά ρούχα που φορούσε ο Michel Platini , Zinedine Zidane και πολλοί άλλοι άλλοι σπουδαίοι παίκτες. Επανεξετάζει και αποτίει φόρο τιμής στο παρελθόν, διατηρώντας τα κύρια οπτικά και εκτυπωτικά στοιχεία της μάρκας.

Η οπτική ταυτότητα είναι μια ασταθής άσκηση. Πρέπει ταυτόχρονα να εκμεταλλευτεί το παρελθόν της μάρκας και να την προβάλει δυναμικά στο μέλλον. Από αυτήν την άποψη, πιστεύω ότι η δουλειά της Interbrand είναι πολύ επιτυχημένη.

Περπατώντας στο L’Art du Sport, προχωράτε σε διάφορα στυλ σχεδιασμού, διαφήμισης, ζωγραφικής και φωτογραφίας. Ποιες σημαντικές τάσεις έχουν επηρεάσει το σχεδιασμό της αθλητικής βιομηχανίας;

Το ίδιο επηρέασε τον κόσμο των διαφημιστικών πινακίδων και των διαφημίσεων, αν και ο αθλητισμός έχει τη μορφή ατομικής και συλλογικής κοινωνικής δραστηριότητας, όπως ο Albe Steiner έχει καταστήσει σαφές στο γραφικό του σχέδιο στη δημόσια υπηρεσία. Κοιτάξτε το Bauhaus ως παράδειγμα. Πριν διακοπεί από τον ναζισμό, το σχολείο Bauhaus δημιούργησε μια νέα πειθαρχία – σχέδιο. Αυτή είναι μια πειθαρχία που λαμβάνει υπόψη όλες τις πτυχές της κοινωνικής ζωής και πώς έχει εξελιχθεί: από τη βιομηχανία στην αρχιτεκτονική, τα έπιπλα, την κοινωνική συμπεριφορά και, φυσικά, την τεχνολογία. Για πολλά χρόνια μετά τον Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο, αυτή η παγκόσμια προσέγγιση αντικαταστάθηκε από έναν τύπο μάρκετινγκ που επικεντρώθηκε μόνο στο εμπόριο και έβαλε την κοινωνική ευθύνη της εταιρείας ως δεύτερο βιολί. Στην εποχή μας, θα ήταν αδιανόητο να αγνοήσουμε τα οικονομικά, περιβαλλοντικά και κοινωνικά προβλήματα που αντιμετωπίζει η σύγχρονη κοινωνία.

Ο σχεδιασμός είναι κάτι περισσότερο από λογότυπο, παλέτα χρωμάτων, εικονογραφήσεις και τυπογραφία. Ποιος είναι ο ρόλος του στον σημερινό προβληματικό κόσμο;

Η τρέχουσα κατάσταση, που μας αναγκάζει να καταπολεμήσουμε τον κοροναϊό, επισημαίνει την ανάγκη για κοινωνική ευθύνη, την οποία μοιράζονται όλοι: άτομα, κοινωνία και ιδιωτικές επιχειρήσεις σε όλους τους τομείς. Ο γραφίστας δεν είναι «τηλεγραφητής». Δεν είναι άτομα που στέλνουν απλά μηνύματα. Αντίθετα, η κοινωνική χρησιμότητα των γραφιστών συνδυάζεται αναπόφευκτα με την κοινωνική ευθύνη.

FacebookΚελάδημαLinkedIn

Δημοσίευση 5 ερωτήσεων με τον Diego Zaccaria, δημιουργικό διευθυντή του Center du Graphisme, εμφανίστηκε για πρώτη φορά στο κανάλι επωνυμίας :.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *